torsdag 23 december 2010

Hej mitt vinterland!

Snö snö mera snö! Tar det aldrig slut? För min del funkar de fin fint med en massa snö, men man kan ju för fan inte ta sig runt längre! Kenzo, som är en STOR hund drunknar i snöhavet här hemma i trädgården, men lika glad för det är han! Min stackars pappa är det allra synnast om! Han jobbar 7 dagar i veckan, börjar klockan 3 och jobbar över var varannan dag. Usch, hade jag kunnat hade jag hjälpt honom! Ett hjärta till min älskade pappa <3

Li är förkyld som bara den. Hostar, snorar och spyr om vartannat. En massa slem i hennes lilla kropp, min lilla loppa! Näsdropparna är inte populära, men ett nödvändigt ont! Man vill ju underlätta på alla vis som går, hon förstår det bara inte! Ge igen kan hon, dra i hår och knipas, det är numer ett på Lis "att göra lista" Skitkul säger Li, inte lika kul säger mamma! Men, det kommer en dag då man måste börja säga ifrån, men inte än. Än är hon för liten, och de gångerna man försöker säga ifrån får man ett asgarv tillbaka. Hah, jag gör vad fan jag vill, säger Li med ett leende på läpparna och bus i ögonen! Okej, bara för att du är så söt min docka!

Flumm flumm, men så är det kring jul. Fara hit, fara dit, fixa julklappar "bara för att" och hålla god min på alla tillställningar! Juldagen är min bästa vän. Ligga på soffan hela dagen, eller ut och partaja hela natten, valet är fritt! Får se vilket av alternativen jag väljer! Lite sugen är man på att svänga en runda på den breda häcken, dagen efter känns inte lika lockande. Men ibland är det värt de! Så länge sen jag träffade en massa vänner och bara var Emma. Inte mamma Emma, Emma! Henne saknar jag ibland. Inte ligisten, utan den roliga och sociala typen! Äh, den dagen den sorgen!

Nu ska jag börja fundera på att duscha. Bortbjudna ikväll, Teddys pappa. Hm, orkar man verkligen duscha? Nej, det kan vänta en dag! Så de får de göra! Ikväll kör vi på Bingo Lottos uppesittarkväll! Håller tummarna för ett par millar eller så. Hopper är det sista som sviker sägs det!

God Jul

1 kommentar:

  1. Man ska inte kämpa med amningen bara för att. Ersättningen är jättebra nu för tiden. Och huvudsaken är faktiskt den första råmjölken. Den fick vi pumpa ut åt leia för hon ville knappt ta tutten på bb heller. :P Jag kommer inte amma alls vid nästa barn. Mådde för dåligt av att prova och det var inget för mig.

    GOD JUL på er

    SvaraRadera