måndag 27 december 2010

Tillbaka till verkligheten!

Nu är julen och allt vad det innebär över! Skönt tycker jag, men mysigt har vi haft det. Jag är en hemmakär människa, men under de senaste dagarna har vi varit överallt, förutom hemma! Julafton firade vi hemma hos mamma och pappa, tillsammans med Teddys mamma och systrar! Det var en helt underbar julafton, den bästa på många år faktiskt. Lugnt och skönt, god mat och en lycklig Li! Julklapparna bryr jag mig inte så mycke om, förutom de till Li. Hon fick så galet mycke presenter. Jag satt nästan och skämdes. Varannat paket var till henne! Lyckligast blev hon nog för sin gåstol. Hon sken som en sol och tjöt av lycka när hon satt i den. Jag har aldrig sett henne så lycklig tror jag. Hennes alldeles egna gåstol. Jag blir varm i hjärtat! Juldagen brukar innebära lugn och ro, att få titta på alla julklappar, men inte detta år! Vi for på 18 års kalas hos Teddys syster. God mat, men jag var trött som ett djur! På kvällen bar det av mot Hässleholm, tjej förfest och sen utgång! Jag är så glad att jag bestämde mig för att åka. Fy så trevligt det var att umgås med lite vänner, dricka lite cider få prata om precis vad man ville och sen gå ut! Fick några sneblickar när vi var ute, men varför i hela världen skulle inte jag kunna gå ut och roa mig? Bara för att jag är mamma? Man mår bra av att komma ifrån ibland, få en paus och bara vara! Li var ju hos sin mormor och morfar, och jag är så trygg när hon är där! Jag oroade mig inte en enda gång! Efterfesten till 6 på morgonen önskar jag att vi skippade. Det är ganska onödigt att fortsätta efter, men både jag och Teddy hade så kul, och ville inte att kvällen skulle ta slut! Men nu har jag fått nog för förhoppningsvis ett bra tag fram över! Men jag ångrar mig inte, för jag hade SÅ JÄKLA KUL!

Idag blir det till att fara till stan en runda. Se om man kan göra några fynd på mellandags rean! Hoppas! Li växer så de knakar, och är i stort behov av nya kläder!

Lisenfisen med sin morfar!

Li med tomten ;)

<3

Glad fis och en nyfiken Doris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar