tisdag 28 december 2010

Sjuk tjej, stor tjej!

Min lilla fis blir inte direkt bättre.. Hon hostar och hostar, snoret rinner och hon är alldeles röd kring ögonen och lilla näsan. Nu äter hon lite bättre, men maten får absolut inte vara varm, då tvärvägrar hon! Usch, det känns inge bra när ens lilla bebis är sjuk. Önskar det fanns något jag kunde göra, men hostmedicinerna på apoteket var från 1 år, så dom funkar ju inte heller. Får väl helt enkelt överösa henne med kärlek, pussar och kramar! Påtal om mys och närhet. När det var dags för middagsvila innan tänkte jag att vi skulle ligga i våran säng och vila, men det var inte vad fröken ville. Arg, gråt och skrik, tills jag tillslut la henne i sin egen säng, slocknade på 2 minuter! Vart tog lilla tjejen vägen? Som var som allra mest nöjd när hon fick ligga nära, helst på mig!? Läskigt vad tiden går. Nu är det storlek 68 som gäller, 74 i pyjamaser, för hon har så långa ben och fötter! Usch, ångest! Tittade i nya HM katalogen nyss med, på barnkläder! Finns så mycke fint till Li, men ska man beställa nu, får man ju förtusan beställa i typ storlek 80? Om det ska passa till våren/sommaren! Och skor, skor måste hon ju ha då!!! Guuuud, vad händer? Nästa vecka blir hon 6 månader, ETT HALVÅR! Jag blir knäpp om jag fortsätter tänka såhär! Bebisen vi har här hemma nu åt upp vår lilla tjej! Men gud så underbar hon är, älskade Li!

1 kommentar: