tisdag 21 december 2010

Dagen

Li har inte varit på fullt så strålande humör hon kan vara. Kan bero på att hon inte sov så bra under början på natten. Hon vaknade vid ett, klarvaken! Hon käkade då 240 ml ersättning, vilket är galet mycke för att vara Li. Sen sov hon lite småoroligt resten av natten, åt vid halv sex, pendlade mellan sovande och vaken fram till 11.20, då jag fick en chock och gick upp. Hon väckte mig med en massa prat som låter: ba ba ba, wa wa wa! Sötunde!Amanda och Timmie kom sen på besök och hade med sig frukost! Mamma var också inom och kelade en stund. Hon hade inte träffat Li på en vecka, så hon var "tvungen" sa hon. Haha.

Idag har vi varit i stan med. Skrivit på faderskapspappren. Väldigt sent ute, I know, men så mycke har hänt de senaste månaderna att vi helt glömt bort det! Skönt o ha de gjort. Så nu är Teddy pappa även på pappret! Till kvällsmat lagade jag hemgjorda pannbiffar, stekt lök och mos. Det kan vara det godaste som finns! Åt tills jag knappt kunde röra mig!

Har funderat på en sak. Li är ju 5 och en halv månad nu. Kan väl inte vara någon större fara att börja med välling lite smått nu? Jag inbillar mig att hon inte blir tillräckligt mätt på kvällen.. Nu ska jag kramas med min man som är leeedig i ca 3 veckor nu! Helt underbart!

2 kommentarer:

  1. Jag gillade inte att amma. Det gick åt helvete med det. Leia gick inte upp i vikt, jag mådde psykiskt och fysiskt dåligt av det, jag hade bara ont av det. "Ammade" väl en vecka, två kanske. Sen sa bvc till oss att vi måste iaf komplettera med ersättning för hon inte gick upp i vikt. Vi började pumpa ut mjölk och blablabla. Vi trivdes mycket bättre med ersättning och när jag slutade försöka med tuttarna (efter en-två veckor) så mådde både jag o Leia bättre. Tycker flaskan är bättre då pappan kan bli mer delaktig i matningen (som är det mesta som bebisens liv handlar om i bröjan). :)
    Kan ju säga att Leia tog sig så fort hon fick ersättning sen. Jag hade knappt en stråle på mina tuttar, hade sjukt lite mjölk. Inte konstigt hon bet så hårt i mig och inte gick upp i vikt ;) Hungrig var hon ju. Hihi!

    SvaraRadera