söndag 19 december 2010

Om helgen

Fick nog en släng utav endagsfeber jag. Konstigt. Mådde ju så dåligt i fredags, men igår när jag vaknade efter nästan 12 timmars sömn mådde jag bra igen. Hungrig, men frisk var jag. Så alla planer för helgen behövdes inte ställas in eller ändras om, skönt. Det är inte läge att skjuta på saker och ting nu, då kommer de aldrig bli gjorda. Så igår körde vi tillsammans med familjen Jönslund (hahahah) och högg gran i Norra Rörum. En gran= 60 spänn. Skitbilligt, jag fattar varför. Varenda granjävel var spinkig, naken och tilltryckt. Tror vi skakade säkert 150 granar tillsammans. Alla (utom jag som hade Li i bärsele) såg ut som snögubbar. Snön räckte upp till iallafall midjan på vissa ställen. Carro fixade skratten då hon trillade minst tre gånger. Hur man kan trilla stillastående är en fråga för mig, men hon fixa biffen! Det var en mysig utflykt och gran högg vi till slut. Nu ska bara vår frisseras lite sen är den redo att kläs!

Igårkväll var vi på 18 & 20 års partaj. Teddys systrar fyller år nu i December, så partaj blev det. Li var inte på sitt roligaste humör så vi stannade inte längre än till lite i 10. Hon är hemmakär våran tjej. Men hon måste vänja sig vid att vara borta med. Det är ju inte alls kul med ett barn som bara skriker när man är borta bland folk. Men hon är väl i en känslig period när det bara är mamma och pappa som gäller. Jag har ju hellre det såhär än som i början, när det bara var jag som funkade för lilldamen! All tid har sin charm säger man ju ;)

Idag har vi inte lyft ett finger här hemma. Teddy tog Li i morse vid 9 och gick upp. Hon har sovit lite oroligt inatt, men bara behövt matas en gång imorse vid 6. Helt okej med andra ord. Snart ska vi julfika med våra fina vänner och ikväll åker älskling på jobb. Efter tisdag är han ledig i ca tre veckor. Underbart skönt!

Nu har jag beställt mina Uggs! Blev numer ett, då jag haft de som favorit länge! De med spännen har jag ett par som ser nästan likadana ut som.. Och Lis sista julklappar klickade vi hem igår! En jättefin vit klädhängare från Kids Concept! I toppen är där en stjärna, till vår stjärna! Och ett hjärta med texten: Godnatt min skatt.


1 kommentar:

  1. Krya på dig!

    Jo, vi bor i Lund. Jag är från Malmö, men vi flyttade hit i maj. Vart bor ni?
    Jag läser till röntgensjuksköterska här i Lund. Har läst 3 terminer och tog sabbatsår i jan i år. Så nu har jag 3 terminer kvar :)

    SvaraRadera