söndag 16 oktober 2011

Kämpiga helgen

Egentligen har jag inte så mycke att dela med mig av. Ibland är livet lite extra kämpigt, som just nu! Det tär på en att starta upp ett företag, planera flytt, renovera mm. Tack o lov att jag har Li. Mitt hjärta, min energi! Vi har haft en helmysig unge i helgen. Jag kan sätta 1000 spänn på att hon kommer bli en liten entertainer! Hon älskar verkligen uppmärksamhet. Hon skyr inga medel för att få en o skratta! Gud så kul hon är, dansar, pratar, gör miner mm. Jag skrattar tills tårarna rinner, flera gånger i veckan! O ju mer man skrattar åt henne ju mer apar hon sig! Li är det absolut bästa jag någonsin gjort. Tänk att man kan lyckas så bra! Haha. Nu är det bara en vecka tills hon ska börja på dagis. Fyfan vad ont i magen jag har för det! Det känns jobbigare o jobbigare ju närmre det kommer. Hon är ju så liten, o här hemma får hon ju all uppmärksamhet. På dagis ska allt delas, någon annan kommer ha ansvar för henne! Usch. Men jag gissar att det är en typisk känsla för oss mammor. Och speciellt för första barnet, när allt är nytt. Men det är ett måste, och nyttigt sägs det ju vara ;)

En fullspäckad vecka väntar. Renovering, livethemma, livsmedelshanteringskurs mm. Nu börjar det brinna i knutarna om man säger så. Lika bra att sova nu. Imorgon är det jag som ställer klockan, för nu ska dygnet vändas. Stackars Li, inga fler sovmorgnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar