torsdag 13 oktober 2011

Jag uppskattar livet!

Såhär ser det ut hos mig just nu. lite tråkig bild pga blixten. Jag har det asmysigt!

Ligger i sängen sedan en halvtimme tillbaka! Har precis kollat klart på Sex and the city o druckit upp mitt kvällskaffe! Ja, jag dricker kaffe såhär sent. Om jag inte gör det blir jag knäpp o kan inte sluta tänka på kaffe! Beroende!? Sex and the city är det bästa som någonsin gjorts enligt mig. Det finns inget program som jag älskar så mycke. Har nog sett varje avsnitt minst 10 gånger, men tröttnar aldrig! När jag gick i skolan la jag mig alltid i sängennpå mitt rum direkt jag kom hem o kollade avsnitt till sent in på natten. Kanske en ri,lig förklaring till varför jag inte var i skolan så mycke som jag borde!?

På senaste tiden har jag kommit att uppskatta kvällarnanensam en hel del. Förr kunde jag gråta när Teddy åkte till jobbet för attbjag hatade att vara ensam. O inte tala om när Amanda skaffade pojkvän o slutade vara min nattsambo! Då trodde jag att världen skulle gå under. Jag trodde att jag skulle dö varje natt. Det var verkligen så illa. Nu uppskattar jag det. Jag kan kolla på vilket program jag vill, surfa, dricka kaffe i sängen mm. När Teddy är hemma  blir det mest Discovery. Jag behöver nog inte säga mer. Något som också är positivt är att jag kommit att fullkomligt älska helgerna, att ha Teddy hemma 2 nätter är då ren lyx! Vi uppskattar dom så mycke att vi sällan är i säng innan ett på natten. Älskar man något mycke vill man ju ta tillvara på det :)

I helgen blir det slit i lokalen. Min partner (som Carro presenterade mig som när jag följde med henne på dagis, fröken blev häpen, haha) och hennes karl har varit väldigt flitiga i veckan, så nu är det våran tur att knega i helgen! Det är inte mycke renovering kvar nu kan jag meddela. Våran lokal är nu färdig till den grad att vi till och med börjat shoppa inredning! Som vi längtat! Igår tog vi en tripp, BARA jag och Carro till Malmö. Vi köpte tyg till våra möbler, massa inredning till lekrummet och lite annat smått och gott! Det gick en herrans massa pengar kan jag lova. Men vi vill kunna lägga pengar på det som är absolut viktigast för oss, vårat fina barnrum! Jag vet själv, att det viktigaste för mig är att Li trivs på ett ställe, och jag tror nog att det är så de flesta föräldrar resonerar! Det var en underbar dag i Malmö. Skönt att bara vara vi, kunna titta i lugn och ro, välja precis de grejer vi vill, och köpa det! Renoveringen har påverkats väldigt mycke av våra killar, för det är det dom kan! Inredningennär vår del, det vi kan! Jag klagar inte, nej jag är helnöjd!

1 kommentar: