torsdag 2 december 2010

Tuff dag!

Dagen började kanon med frukostmys tillsammans med Carro och våra två minstingar! Lika mysigt som alltid. Sen vid elva kom mamma hit. Vi bestämde oss för att åka till FCT, unge by sweden och blomsterhallen. Fyndade lite småsaker här o där faktiskt. Och julblommor, så nu känns det riktigt bra här hemma. Vid tre åkte vi till BVC, där Li skulle vaccineras. Förra gången kunde jag inte hålla Li, men denna gången bestämde jag mig för att göra det. Men fy vad ont i hjärtat de gör när ens barn skriker. Som tur är var hon ganska lätt tröstad, och firade av världens leende bara ett par sekunder efter första sticket. Andra var värre. Så jag har en jobbig natt att "se fram emot" känns de som. Redan nu innan Lisen la sig hade tempen stigit till över 38 gradet. Så tjoff in med en alvedon i lilla rumpan, och hoppas den håller farbror feber borta!

Jag Teddy och Li har hunnit med ett besök på Famillia idag med. Tanken var att vi skulle hitta lite julkläder där. Men det funkade inte alls för mig idag. Vad jag än tog på mig var fult. Och börjar det så slutar det aldrig bra. Teddy hittade iallafall en supersnygg skjorta. Hemfärden var bland de värsta jag varit med om. Inte för att något hände, men jag var så jäkla rädd hela tiden. Allt efter olyckan skrämmer mig något fruktansvärt, och varje gång jag sätter mig i en bil känns det som att jag ska dö. Jag är helt hundra på att detta är slutet. Det är verkligen hemskt, och jag får så ont i magen av det. Men att bli mamma gör en så medveten om vad som KAN hända. Jag är inte nojjig med mycke, men allt som rör Li och hennes säkerhet är självklart viktigt. Det gör ont i hela kroppen bara jag tänker på om något skulle hända.

Nej, nu har det blivit tillräckligt med depp och tråkigheter. Jag hoppas på att allt känns bättre imorgon. Nu lägger jag mig hos min prinsessa, precis där jag vill vara!

1 kommentar:

  1. Hej! :D Jag vill bara tipsa om att du kan vinna 300 kronor i presentkort från sumopix hos mig just nu! Ge bort i julklapp kanske? eller beställa hem till dig själv? :)
    Gå in på min blogg och följ anvisningarna för att ha chansen att vinna!:D
    LYCKA TILL!
    Kramar :)

    SvaraRadera