tisdag 30 november 2010

Stor tjej

Måste bara skriva av mig lite. Såhär på kvällskvisten är det många tankar och funderingar som rör sig i huvudet. Nu när Li sover har jag en stund för mig själv, och den utnyttjar jag genom att titta runt på olika onlinebutiker. Det finns så himla mycke fint, och jag tänker köpa en del utav det. Snart ska vi ju göra vid Lis rum, och det ska vara ett rum att trivas i! Eftersom den ena väggen är randig i alla möjliga färger kan jag använda mig utav mycke vitt i resten av rummet. Det ska finnas ljusfat, hängande hjärtan, krokar, fina tavlor med mera. Jag längtar väldigt mycke efter att få sätta igång där inne. Ångesten över att Li kommer flytta in i eget rum snart finns kvar. Men för hennes skull ska vi iallafall prova! Jag kommer säkerligen ligga på helspänn de första nätterna (om de ens kommer bli fler än en natt) men jag måste vänja mig förr eller senare. Hon är ju stor min tjej nu, 5 månader den 8 december, vilket är nästa onsdag! Och idag har jag gjort en upptäckt.... hon har nämligen  fått sin allra första tand! När jag kände i munnen på henne fanns den där, man kände bara precis lite utav toppen. Att hon börjar få tänder är ytterligare ett bevis på hur stor hon börjar bli. Som om inte det var nog. Nu kan hon sitta med. Ingen lång stund, men sitter gör hon. Hon lyckades nog sitta i en minut helt själv flera gånger innan, men jag fanns precis bakom för att fånga henne. Det kommer jag alltid göra!

På fredag ska vi till Danmark. Jag och Teddy. Det är den årliga julfesten. Jag har extrem ångest över det. Jag vill verkligen inte lämna Li denna gången. Hon har ju sovit hos mamma o pappa innan, men denna gången vill jag börja gråta av bara tanken. Innan fanns vi ett telefonsamtal iväg. Nu kan vi inte komma hem, hur vi än gör. Usch, det känns verkligen hemskt. Men, som dom säger. Man mår bra av ett litet break. Få bo på fint hotell och träffa lite folk. Men hade jag fått bestämma hade jag stannat hemma med Li. Får se hur det blir.

Nu ska jag iallfall släcka ner här hemma. Imorgon blir det stan (om vädret tillåter) sen vid tre tiden ska vi till BVC. Li ska vaccineras, 5 månaders vaccination. Jag ser verkligen inte fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar