tisdag 30 november 2010

Bra natt och mysig dag

Jag körde på en nya strategi när Li skulle sova inatt. Som jag skrivit har det varit en tuff period när det kommer till sömn ett tag nu. Igår höll jag Li vaken till tio, då hade hon sovit en stund vid 5-6 på kvällen. När jag skulle lägga mig vid 23 tjoffa jag in flaskan i munnen på Li. Nästa gång hon vaknade var klockan 6.20!!! Vilken lycka, hade inte behövt stoppa in nappen en enda gång under hela natten! Vid 6 åt hon, sen sov vi vidare till 10! Så idag är jag en glad mamma! Vi har inte hunnit med mycke här hemma idag, men det finns viktigare saker! Carro och Noah var på besök i förmiddags. Alltid lika mysigt. Li tyckte med om det, förutom när Noah skulle röra vid ansiktet. Det är så kul o se dom tillsammans, ska dra i kläderna och känna på varandra. Li flina hela tiden! När dom gått och Li tagit en lur gick vi till Lindha och sötaste Amanda på fika och lite prat! Så jag har hunnit med och träffa mina vänner, och det är mycke bättre än att dammsuga och stryka julgardiner! Snart ska jag väcka min hårt arbetande man som egentligen skulle behöva sova mycke längre, men jag och Li vill hinna mysa lite med honom innan han ska åka på jobb igen. Usch, det är kämpigt nu, men det är bara till att bita ihop. Snart är det julledighet och då kommer vi få massa tid för mys, hela familjen!

Håller på att spana på julklappar till Lis kompisar Liam och Noah. Det är så jäkla svårt att veta vad man ska köpa, men jag har hittat en del superfina saker, så nu är det bara till att bestämma sig med, och det är nästan svårare än själva letandet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar