måndag 29 november 2010

Första advent

Första advent kom och gick. Detta året har gått så fort. Jag minns förra vintern, då var jag gravid. Jag var inte på topp, mådde dåligt varje dag och ville bara ligga på soffan. Då var jag inte långt gången i min graviditet, och visste inte riktigt vad som väntade. Förra julen hade jag ingen julkänsla alls, denna är det tvärtom. Jag vill pynta, fixa och tittar på julklappar varje dag. Jag tycker att det är fruktansvärt mysigt med all snö, och älskar alla ljus och värmen inomhus. Jag vill och tror att denna julen kommer bli den allra bästa någonsin. Nu har vi ju Li hos oss, och hon skapar lycka bara hon. Jag är så tacksam för det jag har, och skulle inte vilja byta ut det mot någonting i hela världen. Jag är lyckligt lottad som får ha mina nära och kära hos mig varje dag, ett friskt barn och Teddy som jobbar på för att vi ska kunna ha det bra! En vacker dag ska jag bidra mer till vår familj, på den ekonomiska fronten!

Inatt sover Amanda här. Det är skönt att ha sällskap i vintervädret. Och sällskapssjuk som jag är tar jag vara på varje tillfälle som erbjuder lite sällskap, och bättre sällskap än Amanda och Li är svårt att hitta :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar