måndag 29 november 2010

Trött, tröttare, Emma

Att vara småbarnsförälder är tufft. Att ha varje natt ensam är tuffare. Efter många många nätter med påtok för lite sömn, för mycke matande, och "plugga in nappen 10 gånger/ timme" är jag slut som en artist. Ikväll är det extra jobbigt. Teddy kom hem lite elva i morse (stack vid 9 i gårkväll) och har därför fått sova hela dagen och kvällen. Jag är helt slut. Såhär trött har jag inte varit på länge. Har fixat med en massa telefonsamtal, gått och handlat, hämtat paket, försökt roa Li mm. Tack och lov för att Amanda kom en stund ikväll, så jag slapp vara ensam. Nu har Teddy åkt på jobb igen. Stackaren är helt slut även han. Inte konstigt. Typiskt att det ska vara snökaos överallt nu. De satt fast på Öresundsbron hur länge som helst i morse, och fick köra hem i 30 km/ h hela vägen från Danmark. Usch. Hade jag fått bestämma hade jag haft honom hemma, speciellt nu. Tycker det är jobbigt att han ska behöva ut o köra nu, när man borde hålla sig inne. Nu sover iallafall min skatt, och det ska jag med göra snart. Ska försöka läsa lite i nya mama innan läggdags. Behöver julklappstips till Li. Har ju redan en del jag vet, men vill ha valmöjligheter!

 Imorgon ska jag med mamma till stan. Ska fixa julklappar till mina syskon, och fika med Amanda när hon har rast från skolan. Ska bli mysigt! Li tycker också om att fara på shoppingturer. Mammas flicka!


Li i papputs mössa. Checka dreggelfläcken!


Lisen med sina killar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar