torsdag 16 december 2010

En utsövd prickig bebis och en pigg morsa!

Natten var helt fantastisk! Li åt första gången vid 6, sen sov vi till nästan 12! Hon har alltså sovit från halv 21.30- ca 12.00. Gud vad pigg o glad jag är nu! Känner att idag kommer jag orka hur mycke som helst! Och Lisen är på mycke bättre humör idag med, tack och lov. Nu sitter hon i sin älskade gunga och tittar på tv. Har precis klämt en flaska ersättning. Jag dricker kaffe och smågråter till Sjukhuset på tv 8, förlossningsdelarna. Allt som har med barn o göra gör mig så blödig. Kanske inte så värst konstigt, men gud så jag kan gråta. Ibland kan jag gråta utav lycka bara Li gör något nytt, eller ens bara tittar på mig. Fjantmorsa, men det skiter jag i!

Li har blivit alldeles småprickig på hela kroppen inatt. Värst är det under hakan. Man är ju där o torkar flera gånger om dagen, eftersom hon dregglar så. Jag vet inte vad det beror på, men det ska väl inte vara farligt? Kan ju vara värmeplitor med, hon blir så lätt varm. Och så har jag börjat duscha henne ganska ofta med. Iallafall 3 gånger/ vecka. Läste i en Libero broschyr att en bebis som inte börjat krypa ska bada 2- 3 gånger i veckan. Det hade jag ingen aning om heller, då jag alltid hört att man inte ska bada dom för ofta. Usch, denna bebisdjungel gör en tokig ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar