onsdag 15 december 2010

Bak, bad och bus!

Sista natten utan Teddy inatt! Gud så jag längtar efter honom nu. Och Li med. Hon har varit så gnällig igår och idag, ätit dåligt och varit lite matt på något vis. Hon somnade redan vid halv 10 idag. Så tidigt somnar hon nästan aldrig, så vi får väl se hur natten blir. Håller tummarna för en bra natt, så jag orkar vara uppe med Teddy imorgon kväll när han kommer hem.

Idag har varit en lång dag. Li vaknade av Amandas alarm i morse. Jag blev så arg, för så tidigt vaknar vi aldrig annars, så Amanda fick ta med henne ner så jag fick sova en stund till. (Man får utnyttja de resurser man har) Sen när jag vaknade hade jag och Lisen mys, som bara vi kan. När hon sov bakade jag pizzabullar. Har velat göra det så länge nu, så idag tog jag tag i det. Trodde jag skulle få springa mellan köket och tvrummet hela tiden, men Li sov i FYRA!!!!! timmar. Så länge sover hon aldrig annars om dagarna. Jag tittade till henne hela tiden. Man blir ju lite nojjig när vissa saker skiljer sig så markant från det vanliga. Sen när hon vaknade var hon på bra humör i 5 minuter (kändes det som) När Amanda och två utav hennes kompisar kom var hon ingen glad bebis alls. Konstigt är det, hon är ofta grinig när vi har besök, speciellt utav folk som inte brukar vara här. Det är precis som att hon blir stressad och orolig. Undra vad det kan bero på? Hon är inte supermammig som hon var ett tag innan, men kinkig blir hon. Det går väl över.

Som jag skrivit innan har jag börjat duscha med Li, eftersom hon hatar att bada i badbaljan. Hon känner nog sig otrygg i den, när jag inte är så nära. Men i duschen idag gick det så himla bra. Jag blev så stolt över henne. Hon lekte med vattnet och var så faschinerad, hon skrattade till och med. Så nu börjar det kanske släppa lite. Jag måste gå och bada med henne snart. Det sista jag vill är att hon ska vara rädd för vatten. Jag längtar ju så efter sommarn, så vi kan bada och busa en massa. Tiden går så fort, rätt vad det är så är det juli, Li fyller ett år och värmen är här. Då får jag väl äta upp att jag skrev att jag längtade.

Nu ska jag snart lägga mig. Vill att det ska bli torsdagkväll, så jag kan få pussa på min stora älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar