tisdag 14 december 2010

En dag passerad

Nu är en dag utan pappa Teddy över. Har ju haft sällskap av Amanda under större delen av dagen, så ensam har jag sluppit vara. Har inte fått vidare mycke gjort. Blev soppa på burk och nachochips till middag. Känns ynkligt, men gott var det! Hunnit promenera en runda med vovven har jag gjort. Rena rama skridskobanan var det. Sägs att kommunens pengar de lägger på snöröjning är slut, och vi är bara i mitten utav December. Bådar inte vidare gott. Att ge sig ut med barnvagnen på dessa gatorna är inget allternativ då jag knappt lyckades hålla mig på benen utan. Nu låter jag som en 65 årig pensionär som inte kan annat än klaga på allt mellan himmel o jord. Men dåligt är det allt.

Geniknölen har fått arbeta lite idag med. Hjälpt systeryster med plugg- arbetsmiljö o säkerhet, inte min starka sida, men nu är det mesta gjort. Lisen har vaknat två gånger sedan läggning redan. Bäddat för en dålig natt? Hoppas inte. Får se vad morgondagen bjuder på. Ett besök på svärtingtorpsgatan ska det definitivt bli, klarar mig inte en dag till utan.

4 kommentarer:

  1. Jag vet inte om det bara är jag, men din kommentarsknapp syns inte på min dator. Har fått dra musen över för att hitta den..
    Ett tips bara

    Du ska se att tiden går snabbt och du snart har din karl hos dig igen

    SvaraRadera
  2. Hoppas hon sover gott då. Brukar hon sova bra om nätterna? Kram

    SvaraRadera
  3. Tack. Leia brukar ha klämma ibland. Luggen börjar bli lång nu igen så man får sätta upp det så det inte är ivägen :)
    Leia somnar 7 och sover till halv 6 ungefär. Sen är hon uppe en timme med pappa och sen sove rhon en - en o en halv timme till. Så vi brukar gå upp vid 8. :)

    SvaraRadera