tisdag 20 september 2011

Kärleken- Meningen med livet

Innan jag fick Li var jag arbetslös, jag jobbade lite då och då som vikarie på skolsim, dagis och liknande. Varje gång det var dags att gå till jobbet önskade jag att jag skulle slippa. Idag är läget ett helt annat. Jag anser absolut inte att vara mamma är ett jobb, det är ett rent nöje, och en gåva. Förr satt jag gärna i soffan om mornarna, drack mitt kaffe och kollade på tv i flera timmar. Det har jag inte ro med idag. Jag älskar när det händer saker, precis som Li. Hon är ju så mysig att vara med, även om vi inte gör någpt speciellt. Det allra mysigaste är att promenera. Jag blir så stolt när jag ser henne ta sina små steg. Det är en underbar känsla, och jag ser ju hur stolt Li också är. Att få se henne växa upp är så jäkla häftigt! Det är en helt sjuk känsla som är omöjlig att beskriva. Jag kan inte förstå att lilla fis låg där inne i magen så länge, att det var henne vi längtade efter i över 9 måmader. Världens finaste, roligaste, busigaste och underbaraste Li. Jag vill spendera varje sekund resten av mitt liv med att beundra min fantastiska dotter, jag är hennes absolut största fan. Jag kan aldrig älska någon som jag älskar henne, det är omöjligt. Hela detta inlägget blev en lång kärleksförklaring, men vad gör det?


Idag har vi hittat på något väldigt mysigt och roligt för första gången tillsammans med moster. Vi har badat!! Jag var lite orolig övervatt Li inte skulle gilla det, om jag ska vara ärlig. Men oj så fel jag hade. Vilket litet vattenodjur vi har, haha. Hon hoppade från kanten, doppade huvudet, åkte rutschkana och härjade runder. Inte ett endaste pip från lilla damen. Det var ibland det mysigaste vi gjort! Nästa gång ska pappan följa med. Han kan inte missa allt bara för att vara duktig o slita i lokalen, lite kul måste alla ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar