fredag 23 september 2011

Höstigt, juligt, tapetigt!

Idag när jag var ute o målade lite möbler värmde solens strålar verkligen mer än de gjort på länge. Jag hade klätt på mig jacka o hela köret, men fick snabbt ta av den. Helt underbart väder enligt mig. Jag gillar verkligen hösten, med alla färger o lite varmare kläder. Men när löven ligger på marken är det plötsligt inte lika mysigt längre, konstigt nog! 

Redan nu längtar jag efter julen. Jag älskar jul, med massa pyssel, ledighet och allt som kommer med den. Denna vinter kommer självklart bli annorlunda, med ett relativt nyöppnat cafe kommer inte jag kunna vara ledig lika mycke som förut. Men jag tror inte det kommer göra något. Jag längtar efter att få komma ner till jobbet när det fortfarande är mörkt, tända en massa värmeljus, starta lite kaffe och förbereda allt vad det nu är! Gud vilketnpirr jag får i kroppen bara av att tänka på det. Haha. Jag har ju jobbat på konditori innan, och jag tyckte redan då att det mysigaste var öppningen. Jag är ju dock ingen morgonmänniska alls. Har nog aldrig varit det, mem det får jagbhelt enkelt vända. Nu är jag ju van vid att få sova länge, då kan jag vara uppe länge också! 

Nu kommer jag inte ens ihåg vad det var jag skulle ta upp från början. Telefonen ringer o tv:n drar till sig uppmärksamheten hela tiden. Trots att jag är kvinna kan jag inte koncentrera mig på hur mycke som helst, haha. Jo, juste! Vi har nu beslutat oss om tapet till lokalen. Känner ni till PIP studio? Det kommer bli så jävla coolt!

Glöm inte kolla in våran hemsida: www.cafeduo.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar