tisdag 20 september 2011

Helgerna- i kortaste laget

Jag tycker alltid att helgerna flyger förbi, men denna tar nog priset! Teddy har varit i lokalen både lördag och söndag, vilket gjort att jag o Li fått roa oss på egen hand. Vi har promenerat en massa (Li travar på som bara den, hon älskar att gå utomhus) hunnit cykla, hälsa på moster o P, varit en snabb runda hos några vänner, äta middag hos farmor 2 dagar i rad med mera! Det var tänkt att vi skulle åka o bada, men eftersom lilla Tyringe har så dåliga öppettider tar vi det imorgon istället, när pappan tränar! Vi har faktiskt aldrig varit o badat i badhus med loppan innan, så det ska bli spännande. Hon älskar att bada i mormor o morfars utebubbelpool, så jag tror och hoppas hon kommer gilla badhus lika mycke :)

Men direkt imorgonbitti blir det en runda till staden med min partner in crime, Carro! Besök på banken, text & reklam, hitta tapet o köpa färg. Låter som en herrans massa, men det är en piss i nilen när man tänker på allt annat som ska fixas också. Men någonstans måste man börja, sägs det!

Nu har jag köpt overall till Li med! En röd superfin Mini a Ture overall! Den kommer hem nu i veckan, och jag hoppas den passar frökenlöken! Har inte hittat någon i butik som fallit mig i smaken, så det fick bli internätshopping, I love! I veckan kommer en styck skaljacka och ett par skalbyxor hem med! Även om hon inte får plats på dagis just nu är det likabra att börja samla på sig redan nu, det lär ju komma till användning ändå! Och eftersom lillan fortfarande kan ha sin geggamoja fleeceoverall i storlek 62/68 från förra vinten lär hon ju kunna ha alla grejer i vår med! Nu svävade jag iväg. Dags att sova, klockan ringer senast 8.00 imorgonbitti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar