tisdag 28 juni 2011

Sjukis och paketlängtan!

Sitter hemma i soffan, Teddy har åkt till jobbet och Li sover. Ska snart upp och lägga mig jag med, men tvivlar på att jag kommer kunna somna. Natten till idag var inte som nätter här hemma brukar vara! Li började vakna runt 12-1 tiden. Vid ett fick jag ta upp henne, stekhet! 40,3 graders feber igen! Hon fick sig lite alvedon och välling! Sen blev hon ASpigg! Försökte få henne att ligga still hos mig i sängen, men icke! Vi fick gå ner, starta lite kaffe (jag) , käka lite majspuffar (Li) sen fick moster komma! Jag är livrädd för att vara själv med Li när hon är sjuk. Jag hade dött på fläcken om hon fick feberfrossa eller liknande! Ännu en nackdel med Teddys nattjobb! Hatar det! Men efter ca 2 timmar uppe somnade Li i sin säng, och sov till ETT idag! Men bästa sättet att bli av med febern sägs ju vara sömn! Nu ikväll tog jag tempen på henne igen och då var den uppe på 39,8 grader!!! Tilläggas ska att hon varit feberfri innan idag, utan alvedon! Vad händer? Kan det vara ännu fler tänder? (förra veckan fick hon 3 nya) Visst att små barn kan få hög feber väldigt snabbt, och att den kan försvinna lika fort igen, men ändå? Är hon inte bättre imorgon blir det till att ringa BVC!

Har nu tagit tag i att lägga över alla 744 bilder från kameran över till datorn, OCH skickat iväg i stort sett alla till framkallning! Lika bra, så vet man att man alltid har bilderna! Ska slänga ihop något fint fotoalbum sen med, när tiden finns! Justja, har klickat hem en massa fint till både mig och Li ifrån Nellys hemsida idag med! Längtar så tills alla grejerna kommer! Plus att jag väntar på ett dunder paket ifrån HM, och lite grejer till Li och Teddy ifrån Junkyard! Lite av Lis födelsedags paket kommer i de paketen, men vad vill jag inte avslöja! Jag längtar sådär tramsigt mycke till hennes ett års kalas och alla paketer hon kommer få! Li bryr ju sig garanterat inte ett dugg, men mammsen gör ;) Haha. Nej nu ska jag släcka tv:n och stänga datorn och hoppa bums isäng! Imorgon ska det ju bli kanonväder, så det blir till att ställa klockan och ta till vara på den efterlängtade solen :)

Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar