tisdag 28 juni 2011

Monster och trots?

Här hemma växer tvättberget för varje dag som går! Snart har vi ett tvättmonster som tar över hela källaren! Men..... idag gör jag något åt det! Finns inget värre än när man står och stirrar på sina kläder i garderoben och inser att "jag har ingenting att ta på mig". Det kryper i hela kroppen och jag blir lika förbannad varje gång. Men nu, nu ska det tvättas! Li har precis lagt sig och jag hoppas att hon är på bättre humör när hon vaknar! Hon blir så ledsen för minsta lilla, och skulle jag bara våga säga nej till henne rasar hennes värld och stora krokodiltårar sipprar ner för kinderna. Hemska mamma som ens får för sig att säga nej! Jag vet inte om det finns något som kallas ett års trots, men finns det så har min lilla tjej det utan tvekan! Vi kan hålla på och "kriga" här hemma flera timmar (känns det som) Jag tar bort hennes händer från tangentbordet, hon slår bort mina händer och fortsätter pilla. Eller så kan jag lyfta ur henne från diskmaskinen 5 gånger, sätta henne 10 meter bort, hon snabbar sig allt vad hon kan och innan jag vet ordet av är hon där inne igen! För diskmaskinen är ju verkligen det roligaste som finns! Haha.

Snart ska Teddy väckas och då får vi se vad vi hittar på! Fick en tripptrapp stol som ska slipas ner och spray målas vit, så det kan vi ta tag i nu när det är så fint väder! Hade så gärna velat bada men eftersom Li fortfarande inte är riktigt kry känns det inte som någon bra ide. Plus att hon HATAR att bada! Det går bra hemma hos mamma och pappa i deras utomhus jazzuci, om mormor badar med henne, annars skriks och gråts det en himla massa varje gång damen ska bada. Trist, och jag hoppas hon växer ifrån det och upptäcker att bada är ibland det bästa som finns :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar