tisdag 23 november 2010

Ny vecka

Helgen passerade i ilfart och nu är en ny vecka här, det innebär nya möjligheter. Helgen blev iallafall lugn och skön! En liten visit i Finja, hemmamys och billetande.. Blev ingen bil, men att titta skadar inte säger dom. Jag hann även med att baka bullar. Dom godaste bullarna någonsin enligt Teddy och min familj. Man blir alltid glad för lite beröm, om det så bara rör sig om bullar. Idag bakade jag kolakakor med, för det ville Teddy ha. En hel plåt har gått åt idag, så även dom vart uppskattade. Annars har vi inte gjort mycke idag. Li har varit en lugn och harmonisk bebis, så jag har fått mycke egentid. Det behövs ska jag säga! Jo, Amanda har ju varit här idag med, vi färgade mitt hår (skatbo?) Blev en lite mörkare nyans, trivsamt! Jag passade på att klippa till luggen med. Det syns väl inte så värst mycke, men bättre känns det! Nu sitter jag här i min ensamhet som vanligt, Li sover och Teddy är på jobb. Jag längtar något fruktansvärt till helgen redan nu. Första advent på söndag, det innebär att jag får sätta upp ljusstakar och julstjärnor i helgen! Jag älskar julen, och längtar till det kommer ordentligt med snö, och detta eviga regnande upphör! Extra mysigt denna julen med. Det är ju Lis första jul, och den ska göras speciell och minnesvärd! Jag vill köpa 100 julklappar till henne och hinna göra vid hennes rum innan jul. Gud, jag har en riktigt bra känsla inför denna jul, jag hoppas jag har rätt!

Denna adventsstjärna vill jag att ska pryda Lis fönster i vinter:

Världens roligaste bild på Li får avsluta kvällen, se och njut:



Och Angelica, nu såg jag din kommentar :)

3 kommentarer:

  1. Haha! vad rolig bild på LI! :P
    Jag har faktiskt också himla mycket julkänsla, och jag har ändå inte längtat så mkt till julen andra år. Kan det va för att man väntar en liten? ^^

    SvaraRadera
  2. Jag tror du längtar för du vet vad som väntar :) Förra julen när jag va gravid mådde jag bara illa, o vantrivdes med livet! haha. Men jag längtar till fredag med :) hihi. PUSS

    SvaraRadera
  3. haha, men det kan väl va för att du var i första månaderna då ju. och du vet ju hur även jag mådde de första månaderna. Kräk kräk kräk :)

    SvaraRadera