fredag 26 november 2010

Livets pussel

Igår hade jag och Teddy 2 år. I hela 2 år har vi varit tillsammans. Vi har haft många tuffa stunder, men ännu flera underbara! I vått och torrt har vi stannat vid varandras sida. Det är inte alltid lätt att leva med en annan människa. Vi är på många sätt så lika varandra, men även olika. Men på något sätt har vi lyckats fläta samman lite från oss båda, och det har blivit så himla bra! Sedan vi fick Li har kärleken växt. Det har varit en slags "nytändning" och vissa dagar känner jag mig nykär. Men ibland är det tufft. Utan sömn, en sjuk bebis, Teddy på jobb, plånboken ekar och jag som klättrar på väggarna. Man har inte samma tid för varandra. Man orkar bara inte. När Li sover är det skönt att bara kunna ligga på soffan, slötitta på tv och bara vara. Men de allra bästa stunderna är när vi ligger nära. Att bara få känna Teddys hjärta slå emot min rygg medans han håller om mig. Jag är så himla kär i min Teddy. Att veta att vi har många många år framför oss, tillsammans. Min familj, min fina underbara älskade lilla familj. Vi tre! Jag känner ett sånt lyckorus spridas genom kroppen bara av tanken! Nu är det snart jul, utanför dörrarna är det flera minus och snö, men här inne är det varmt, pyntat med julstjärnor och en massa kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar