torsdag 18 november 2010

Missnöjd

Usch vilken natt, igen. Detta har nog varit värsta natten sedan Li kom. Igår trodde jag inte det kunde bli värre, men ack så fel jag hade. Hon har varit vaken flera gånger varje timme, ibland för att äta, ibland för att hon tappat nappen och någon gång bara för att hålla mig i handen! Kanske inte konstigt med tanke på att hon knappt åt något under hela dagen igår, och det hon åt kräktes hon upp igen.. Så idag ska jag proppa i henne så mycke hon vill ha, och verkligen hoppas på en bättre natt. Har kollat runt på olika forum, och det verkar vara så att Li är mitt i en utvecklingsperiod. Dessa jäkla perioder alltså. Det går inte många veckor imellan dom, och vissa är värre än andra. Men idag har hon iallafall ätit både gröt, päronpure och ersättning, och än är inte dagen över! Men just nu sover hon, så jag passar på att kolla runt lite här på datorn. Hittar en massa fina saker jag vill köpa till Lis rum! Massa fina kuddar, filtar och prydnadssaker! Åh, om man ändå vore gjord av pengar!
Jag hittade också något jag skulle vilja göra för mig! Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att fixa till min kropp! Få bort alla äckliga bristningar. Allt annat kan jag leva med. Men jag hatar dem verkligen. Vissa säger att man lär sig att leva med dom, men så känner inte jag! Dom är verkligen inte en del utav mig. Och visst, jag har dom för att jag varit gravid, och utav det fick jag ju världens finaste lilla flicka. Men jag kan ändå inte acceptera dem. Jag har kanske inte mycke om man jämför med många andra, men de jag har tar kål på mig. Jag äcklas verkligen. Jag kommer aldrig mer visa mig i bikini, den saken är säker. Jag kan bara tänka vad andra tycker, om jag tycker o känner som jag gör! Usch, det blir till att börja spara pengar så jag kan göra något åt det. Först och främst ska jag börja simma. Bristningarna försvinner ju inte för det, men fettet ska väck. Jag vill iallafall känna mig någorlunda fin med kläder på!


Nappen är spännande, speciellt när man kan ta ut den, leka med den, och sen sätta in den helt själv igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar