torsdag 10 februari 2011

Om mitt mirakel

Född: 8 Juli 2010
Föddes för tidigt/sent: 10 dagar över tiden!
Var: Helsingborgs lasarett

Tid: 21.50
Födsel vikt: 3460 gram
Födsel längd: 50 cm 
Besökare på BB: Mormor, morfar, moster och farmor.
Namn: Li Elsa

Ålder: 7 månader 2 dagar
Namnbetydelse:
Li är ett skandinaviskt namn som kommer av namn som Anneli och Rosalie.
Li kommer också från Kina och betyder "den vackra" i feminin form, men kan också betyda "den starka, förstånd/logik, gryning och svart".

Nyligen lärt sig: Att vinka när man säger hej.
Vaknar/ går och lägger sig: Vaknar sällan innan 10.00, går och lägger sig mellan 21-23.
Dagis: Har vi inte ens börjat fundera på.
Vikt nu: För snart en månad sen vägde hon 7560 om jag inte minns helt fel.
Längd nu: 68 cm sist på BVC.

Mammagris eller pappagris: Helt klart en riktig liten mammagris :)
Favorit bus: Dra i lampsladden vid soffan (gråter krokodiltårar när man säger nej till henne) Jaga vovven med gåstolen! Kladda i mat som spills på bordet.
Favorit mat: Just nu går det mesta ner :)
Favorit dricka: vatten ur glas, vems glas kvittar! (Hon börjar "bäfta" direkt hon ser ett glas, haha)
Gillar inte: att ligga stilla, Nestles sjötunga med potatis.
 Favorit leksak: Allt som lyser, speciellt min mobil! Pappas snusdosa är med kul.
Favorit tv program: Li gillar allt som går på tv, speciellt om det är musik med i bilden :)
Favorit musik: Hon dansar till precis allt, till och med dammsugar ljudet!
Sover i: Pyjamas, strumpbyxor o body..
Favorit personer efter mamma och pappa: Moster, utan tvekan :)
Barnvagn: Brio Sing! Vi bytte nyligen till sittdelen, och Li älskar det!
Försäkring: Trygghansa
Blöjor: Libero storlek 4, ibland Libero Up & Go storlek 4.
Hur många tänder: 2 små bissingar i underkäken!
Storlek i kläder: 68/74

Syskon: Inga. Får se i framtiden :)



4 kommentarer:

  1. Ja, det var en bra lista! Och väldigt intressant tycker jag :D Kul o få veta om andras bebisar.

    SvaraRadera
  2. Svar ; jadu, jag hade lagt till den i min love basket. Men de måste slutat sålt den eller något, eftersom den inte fanns där ? ;s Skumt.

    Btw, jätte söt liten chey på bilden :d

    SvaraRadera
  3. svar ; alltså jag bara kikade runt på my love baskets kläder, jag kollade aldrig vart ifrån kläderna kom. så ledsen men jag vet inte.

    SvaraRadera
  4. Så söt liten tös du har!
    Titta gärna in till mej. En nystartade barnmode blogg :) /Elle

    SvaraRadera