måndag 4 juli 2011

Våran helg och lite annat

I helgen bestämde vi oss för att, väldigt spontant, bege oss ut till min mormors husvagn i Sölvesborg! Vi har varit där en gång innan med Li, och det gick så bra då! Det kändes verkligen att vi behövde komma lite hemifrån! Om det gick bra med Li förra gången, så gick det förbannat bra denna gången! Hon la sig som vanligt mellan 8-9, och första morgonen fick vi väcka henne vid 10, sen andra morgonen väckte vi henne vid 11!!! Vi har verkligen livit bortskämda med helt underbara nätter och långa sovmornar! Jag klagar verkligen inte eftersom jag själv är en rikig nattuggla som sällan kommer i säng innan 12! Så tack Li, du är underbar ;) haha. Men tillbaka till helgen! Vi har haft det så underbart med en massa mys och vila. Jag och Kenzo fick lite tid själva medans Li och Teddy vilade i lördags. Vi gick ner till havet (hundbadet) och badade! Det är så jäkla kul att bada med honom, han älskar verkligen att bada! Hur trött och förbannad jag kan vara på honom vissa dagar så älskar jag honom av hela mitt hjärta, och hade aldrig klarat mig utan honom i vår familj! Han är väldigt intensiv och har så mycke energi att jag ibland kan tänka: Jag skänker bort dig på Blocket! Men ångrar mig alltid när han tittar på en sådär med sina puppy eyes! Knäppa djur! Iallafall, en helt underbar helg som gett mig nya krafter!


En helt annan sak. Ikväll hade jag och Li en riktig liten fight som får mig att bäva inför framtiden, typ när hon blir 14! haha. Hon är så fruktansvärt envis och ger sig sällan! Hon hade bestämt sig för att hon skulle pilla på datasladden! Hon får inte göra det, inte på några sladdar alls! Vi höll på i säkert 10 minuter! Hon drar i sladden, jag tar bort hennes händer och säger aja! 2 sekunder senare- samma sak! Hon blir vansinnig, lägger sig på marken och sparkar och slår med armar och ben! Sen samma visa igen, då får hon en knäpp på fingrarna! Blir ännu mer vansinnig och krokodiltårarna kommer fram! Hade jag inte tagit upp henne och gått bort med henne hade vi fortfarande hållit på! Ska det vara såhär nu? Fighter över en jäkla datasladd? Hon blir visserligen vansinnig för allt hon vill göra, men inte får! Hur kommer dom på det här med humör? Haha, var lär dom små liven sig det? Som jag skrev, jag bävar inför 14 års åldern!



Klättra upp och ner för trappen roade damen hela helgen!

En av alla underbara miner vi lyckats fånga på bild, haha. Lilla älsklingen!

Busunge

En pussglad tjej och en lycklig morsa som tar vara på alla underbara pussar som erbjuds,
 med eller utan tunga, haha!

Fundersam tjej! Tror hon är orolig för att få äcklig mat!

Pussas med nallen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar