torsdag 24 februari 2011

Vårfint!

Vilket härligt väder vi haft idag! +3 grader och strålande sol. Minus för blåsten, men hej, så länge det inte snöar, eller? Jag och Amanda har pulat här hemma hela dagen. Putsat fönster, strökit, hängt upp vita fina gardiner i köket, och tvättat! Är nog uppe i 6 maskiner tvätt bara idag! Men så blir det när man slarvar! Tvättberget i källarn var nästan högre än mig när vi började! Så nu ska det rensas ut i garderoben, och in med allt nytt! Blir nästan som en ny garderob när man inte tvättat på så länge!

Nu sitter jag ner för första gången idag (känns det som) Dricker lite kaffe och bara njuter! Teddy har åkt till jobbet för sista gången denna veckan! Jag blir lite pirrig i magen när jag tänker på att få ha honom hemma hela helgen! Allt har sina för och nackdelar, men om jag ska få välja en fördel med Teddys ständiga jobbande blir det att man verkligen älskar varenda stund utav helgen extra mycke, när han väl är hemma!

Föresten, idag gjorde jag egen mat till Li. Potatis och ångkokad lax med purjolök, dill och persilja! Nu kommer det bästa: HON ÅT DET! Min stora duktiga tjej accepterade hemlagad mat för första gången! Hon åt inte så mycke, men det måste väl bero på att hemlagad mat är mer mättande än burkmat? Hon höll på i fibbla med bitarna, tuggade och hade sig! Så söt, min lilla docka! Just nu far hon runt i gåstolen och är allmänt underbar! Att man kan älska någon så mycke! Min finaste lilla Li, min dotter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar