onsdag 12 januari 2011

Plugga?

Jag sitter här hemma och tittar lite på olika utbildningar.. Jag måste göra något snart, för annars blir jag galen! Men jag vill gärna kunna plugga en del på distans. Jag vill inte att Li ska börja på dagis så tidigt, och Teddy kan inte vara pappaledig från sitt jobb, då kommer vi gå under ekonomiskt. Men vad vill jag då plugga till? jag har velat bli polis så jäkla länge, men det finns inte på distans, så det får vänta några år. Journalistik är ju det jag pluggade på gymnasiet, och jag älskar att skriva och blev erbjuden jobb på Norra Skåne när jag praktiserat där. Psykologi är jäkla kul, och det var jag bra på i skolan! Jag har hittat en utbildning som verkar jäkligt kul: Handledare för psykiskt funktionshindrade. Åhh, jag ska kolla vidare och fundera lite. Jag har alltid sagt att jag aldrig skulle plugga vidare, men med tanke på bristen på jobb måste jag nog nästan..

Jaja, vi får se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar