måndag 17 januari 2011

Liten är stor!

Nu har vi gjort det..... flyttat in Li på eget rum! Inatt var första natten. Jag trodde att det skulle bli en helvetesnatt utan dess like. Men jag hade fel fel fel. Var inne hos henne klockan 3.05 och 5.00. Första gången drack hon några klunkar, andra gången var de bara nappen som skulle tjoffas in. Teddy väckte henne vid 8 när han gick upp (av misstag) då gav han henne nappen, sen sov vi till 9.30! Helt okej enligt mig! Jag sov desto sämre inatt. Låg vaken och lyssnade efter henne. Var ju livrädd att jag inte skulle vakna av vakten, men direkt den lät flög jag upp ur sängen. Det känns både bra och dåligt att ha henne på eget rum. Det är nu bevisat att hon blev störd av oss och sover bättre ensam, men JAG vill ha henne nära mig! Jag antar att det är såhär det känns ibörjan, det kvittar väl om ens bebis är 6 månader eller 2 år. Är man van vid att ha dom nära känns det ju skitkonstigt när dom inte är där längre! Men vi ska prova minst 4 nätter, det rekomenderade dom på BVC. Så det kör vi på. Hennes rum är ju så fint nu, ett riktigt prinsessrum. Jag är så nöjd med rummet, och vill vistas där hela dagarna helst! Ska ta kort på det sen en dag och lägga upp här, Lis allra första rum.

En annan förändring nu då.. Jag ska börja på diet. I 2 veckor ska jag endast dricka Nutrilet/ Naturdiet shakes. Nu jävlar ska jag bli fitt. Har varit och shoppat idag, så nu kör vi! En riktig rivstart! Sen ska jag börja på gym tillsammans med mamma. Ett gym där mest gamla går, folk som aldrig tränat och liknande. Jag vill kunna träna på mitt sätt, i mitt tempo utan att behöva skämmas. Jag har aldrig gått på gym, så det ska bli riktigt kul. Man signar för ett helt år, och betalar 500 spänn varje månad. Då får man gymma när man vill, gå på yoga, box, spinning mm när man vill. Det är dyrt som fasen, men de får de vara värt. Så idag har jag mätt mage, lår, armar och bröst. Längtar tills man ser centimetrarna minska. Spännande de här!

1 kommentar:

  1. Hej. Jag gick på nutrilett i sommras. Det ger effekt, absolut. Men pm man börjar äta vanlig mat direkt efter så går man upp i vikt igen. Så byt ut ett mål om dagen till mat och byt kost, ät nyttigt och typ bara godis på lördagar, ungefär :) bara tips!
    Stor kram

    SvaraRadera