torsdag 20 januari 2011

Nya tider, bättre tider!

Dagen har varit en utav de segaste någonsin! Nu kommer jag låta som en äkta soffpotatis, men guuud vad jag saknar tv:n!!! Eftersom vi (dummast i hela världen) glömt o teckna nytt efter att de gamla gick ut står vi här nu, med tv- utan kanaler!!! Suck! Li saknar nog med den.. Hon vill inte alls lika gärna stå i gåstolen i tvrummet som alltid annars. När Barnkanalen är på kan hon stå där i hur länge som helst, men inte idag! Så idag har det blivit en massa kel och bus här hemma. Lillan har nog lite ont i magen, och kämpar för att kunna "poopa" Stackars liten. Men hon fick katrinplommonpuree innan (som hon älskar) så jag hoppas de ska hjälpa till på traven!
Ikväll är det bara jag och Li här hemma. Ingen Teddy och ingen Amanda. Det känns så jäkla tomt, men än sålänge går de bra. Värst lär de väl bli sen när jag ska lägga mig. Usch så mörkrädd jag blivit! Men det är ju ingen skillnad på inatt jämfört med alla andra nätter förutom att jag är själv. Så jag biter ihop!

Idag gjorde jag något som är helt underbart gott! En råkostsallad/ veckosallad! Nyttig som bara den, och goood! Jag hade i: morötter, vitkål, paprika, purjolök, olja, vitvinsvinäger, timjan och liite liite socker! Att endast dricka nutrilett funkar inte, jag blir som ett åskmoln och förbannad på precis allt! Så att byta ut ett mål om dagen är det som jag hoppas ska funka för mig. Viktnedgången lär ta lite extra tid, men förhoppningsvis kommer jag inte gå upp alla kilo jag tappat när jag börjar käka igen. Just nu håller jag på o samla på mig massa nyttiga recept! Jag älskar att laga mat, och att den hädanefter kommer vara nyttig gör bara hela saken roligare :)

Snart kommer min helt underbara pappa och bror o lämnar OC boxen till mig! Innan sa de att de inte kunde komma, då grät jag efteråt. Löjligt, men att inte äta ordentligt och ha en massa motgångar är ingen bra kombo! Men nu är kvällen räddad, tack o lov! Nu ska jag kela med min lilla fis som ligger på golvet o gör en massa konster. Pajasen :)

1 kommentar:

  1. Hej Emma. Jag o Simon har börjat med Lchf..verkar jätte bra och tro det eller ej så är man inte ett dugg hungrig eller sötsugen! Kramis Cassandra

    SvaraRadera