torsdag 11 november 2010

Torsdag

Idag är det torsdag, igen! Dagarna går så fruktansvärt fort att det är läskigt, inatt jobbar Teddy sista natten igen! Och imorgon är det helg! Helgen går påtok för fort, men vad gör man? Imorgon ska jag på Öppna förskolan. Dumma mig och min dumma mammahjärna hade glömt bort det totalt! Jag är så glömsk att det är läskigt! Folk jag ska ringa glömmer jag ringa, saker jag ska hålla tyst om glömmer jag vara tyst om. Jag glömmer allt, förutom Li! Li håller jag koll på 24/7. Svårt att glömma bort någon så underbar i och för sig, not! Idag har Lisen inte mått vidare bra. Hon har haft lite feber och varit gnällig. Stackars bebis. Hoppas att en god natts sömn gör susen, för är hon inte kry imorgon blir de inte till att fara iväg. Lis farmor har bett att få passa henne imorgon, så det ska hon självklart få göra! Så imorgon eftermiddag ska vi passa på att köra till tippen med en massa skit som bara ligger här hemma. Vi ska också hämta nya bänkskivor och lägga klart golvet i köket och hallen. Jag tror aldrig att vi kommer hinna, men en god bit på vägen ska vi nog komma. Snälla Eva (Lis farmor) har varit o köpt resesäng, täcke, påslakan och matstol idag. Så det ska nog gå bra imorgon. Li har aldrig blivit passad av farmor innan, så självklart är jag lite nervös, men om det inte skulle funka så är ju vi bara ett telefonsamtal iväg.

Idag har vi hunnit storhandla. Under tiden var Li hos mormor och morfar. Där trivs hon allra bäst. Och eftersom Li fyllde 4 månader i måndags fick hon givetvis en present. En tvådelad röd/ vit randig pyjamas med Lilla My på. Den är nog bland de sötaste bebisplagg jag någonsin sett! Li ser ut som en riktig busunge i den! Snälla mormor, morfar, moster och morbror, den tackar vi för! <3
En sak är ju säker, och det är att Li redan är en bortskämd liten flicka. Teddy sa det så bra det går: Varje dag är julafton för lisenfisen! Men är man liten och så söt som hon är det väl självklart att man ska få det bästa, och mesta! Haha.

Nu ska jag gå och lägga mig. Jag hoppas på en bättre natt än den som var. Jag ska orka upp till senast halv åtta, och om det ska gå behöver jag verkligen all sömn jag kan få!
Hoppas alla som läser får en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar