onsdag 9 november 2011

Usch

Personalen på Lis dagis är verkligen underbar! Fröknar som är måna om både föräldrar o barn, pedagogiska o väldigt lättsamma! En av dem har jag känt sedan jag va 13- 14 år, världens finaste o snällaste människa! 

Men nu till saken. Imorse bytte jag en bajsblöja (ja, detta inlägget handlar om just det) precis innan vi skulle åka. Tydligen var inte lilla damen klar utan fortsatte i bilen. När vi kom till dagis berättade jag att hon behövde ny blöja osv. Inget mer med det. I eftermiddag när jag kom dit luktade det bajs, så jag skulle byta på Li. När jag får av henne kläderna ser jag att hon har SAMMA blöja som imorse, och den är full av bajs! (Har olika blöjor på dagis och hemma) Med en klump i magen försöker jag få bort det, men de är typ omöjligt! Stackars Li är knallröd i rumpan o jätteledsen. Jag säger då till en av fröknarna att Li har samma blöja som imorse, och att det sista jag sa innan jag lämnade var att hon behövde ny blöja! Som svar får jag att de har bytt blöja! När jag påpekar att jag har olika blöjor där o hemma säger hon att de fått ta ett annat barns blöjor o går. När jag kikar på hyllan är det ingen som har samma blöjor som Li, o definitivt inte i storlek 4 som min lillrumpa har. Ifrån dagis gick jag med en klump i magen, och den släpper inte. Min lilla fina Li har gått med B i 6 timmar och är nu alldeles sårig o röd i rumpan. Jag tycker att det är så HEMSKT att en sån sak ens får hända! Det var vikarie imorse, fine, men sådan brist i kommunikationen ska inte få finnas. Dom är ca 20 barn på Lis avdelning, på vanligtvis 4 fröknar (inte på samma gång dock) Har man inte ens tid att byta en blöja är det något som är allvarligt fel! Såhär ska det inte få gå till. Jag har en dålig känsla i magen. 6 timmar i samma blöja. Imorgon ska jag prata med dom ordentligt. Jag hade kunnat acceptera det mer (det är absolut INTE okej) om jag hade fått en ursäkt idag, inte en massa undanflykter, och inte "skylla ifrån sig" grejen. Det är våra barn det handlar om, och det finns inget viktigare än att man litar på fröknarna o känner att de tar sig ann varje barn till 100 %. Nu ikväll har Li varit väldigt orolig o redan vaknat par gånger o varit ledsen. Fy, det gör ont i mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar