torsdag 24 november 2011

Stress & längtan

När jag idag blev tillsagd att uppdatera bloggen svarade jag något i stil med att de gjorde jag väl typ igår? Rätt och riktigt, nu är de nog mer än en vecka sedan något skrevs här! Jag kan konstatera att jag har absolut noll koll på vart i veckan jag befinner mig, och vad som egentligen hänt de senaste dagarna! Dagarna flyter liksom ihop och blir till ett töcken! Sover dåligt på natten gör jag för att jag ligger o planerar allt som måste fixas och alla problem som måste lösas.

De senaste dagarna har vi varit i lokalen (ska sluta kalla den det, det är ju faktiskt ett Cafe nu) nästan dag och natt! Espressomaskinen fick vi inkopplad i tisdags, och guuud så roligt det är! Vi har nog gjort över 100 latte, cappucino, espresso mm sedan dess! Jag kan meddela att nästan allt där nere är så gott som färdigt nu. Några saker behöver en sista touch, och något litet ska byggas till! Det låter kanske rörigt för en som inte känner till hur det ser ut där nere, men tills på söndag SKA vi vara klara!

Som ni märker är det mycket som rör sig i huvudet just nu. I stort sett all vaken tid går till Cafeet just nu. Det vill säga den tiden jag inte grubblar över Li. Jag har fruktansvärt dåligt samvete över att jag inte spenderar mycke tid med henne. De senaste dagarna har hon visserligen varit med om kvällarna, men inget är ju som vanligt för henne just nu. Inga mysmorrnar, eller lugn o ro efter dagis, långa dagar o hit o dit. Det känns hemskt! Man märker så tydligt att även hon blir påverkad av all stress. Jag tröstar mig med att genom detta säkrar jag (förhoppningsvis) våran framtid! Jag trivs med att jobba på Cafe (nu äger jag visserligen ett) och kommer vara en glad och rolig mamma när jag får göra något jag brinner för. När vi fått in alla nya rutiner kommer det kännas bättre, och vi kommer få mycke tid ihop, jag och min fina familj!

Sist men inte minst vill jag bara inflika att jag och Teddy, idag, har varit tillsammans i tre år! Tre år fyllda med massvis av kärlek. Vi har hunnit med en massa och fått den största gåvan livet kan ge, ett barn, våran Li! Jag älskar dig Teddy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar