fredag 19 augusti 2011

Planering och filosofering

Sen kväll för mig idag med. Blir lätt så när man dels får sova länge, dels har en massa man inte hinner med om dagarna. Tror alla föräldrar kan känna igen sig (kanske inte de vars barn vaknar vid 5- 6 om mornarna) Jag är iallafall som mest effektiv på kvällen, och har alltid varit. En nattuggla även kallad! Har suttit här i sängen nu i snart 3 timmar och googlat, skrivit ner, kollat blocket och druckit kaffe! Sådana här kvällar uppskattar jag, då jag fritt kan hålla på med mitt, utan att någon (läs; en styck sambo och en styck dotter) avbryter och kräver uppmärksamhet. Mysa effektivt, haha. Allt flyter på reletivt smärtfritt just nu, peppar peppar. Det är en massa som ska skötas, kollas upp, grejer som ska bokas och saker man ska lära sig. Men det är härligt för det mesta. Kan inte hjälpa att jag mitt i allt känner viss besvikelse på det privata planet. Förståelse och medmänsklighet är viktigt för mig. Man kan inte alltid vara på alla ställen, hur gärna man än vill. Jag kämpar för att få ihop allt med framtidsplanering, barn och en sambo som jobbar nätter söndag- fredag. Jag önskar att jag hann och orkade allt jag vill, men det går helt enkelt inte. Det är ge och ta som gäller absolut, men förståelse är en del i det hela!


Nu går ögonen i kors och hjärnan håller på att lägga av. Lite sömn sen kör vi på imorgon igen! Skönt med en älskling vid min sida iallafall 2 nätter innan vardagen börjar om på söndag igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar