måndag 5 december 2011

Sjuk Li- jobbande mamma & pappa

Det slår då aldrig fel! Idag öppnade vi Cafe Duo, då ringer de från dagis o säger att Li fått feber o måste hämtas. Ringer o väcker Teddy som får upp o hämta en liten tjej med 40 graders feber. Den jäklarns febern. Li är inte den son får 38 grader heller. Varje gång hon när hon väl blir sjuk blir den skyhög. Det gjorde ont i mitt hjärta när jag inte var den som fick åka o hämta hem henne, pyssla om henne o ha henne i mina armar. När jag väl kom hem hade lillhjärtat redan somnat. Imorgon blir det min mamma som får passa Li, då det inte finns något alternativ. Jag måste jobba för sakens skull, och Teddy måste jobba för pengarnas skull. I Danmark och inom järnvägen är det inte godkännt att ringa på kvällen (egentligen aldrig) o sjuka sig. Och med en flytt bara par veckor iväg (en månadshyra ska vara inbetald i förväg) o en osäker vinter (osäkert med jobb) behöver vi vartenda öre! Det känns hemskt, fy vad det gör ont i mig. Kalla mig löjlig, men när Li är sjuk känns det som att jag är den enda i hela världen som kan ta hand om henne. Jag vill ju finnas där 24/7 och älska min dotter som bara jag kan. Men, jag anatar att detta kallas livet, get used to it!  Tur att mormor är lusens favorit, och att hjärtat mår bättre imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar